söndag 30 november 2008

Gravidtest

Namn: Sussi Janser
Ålder: 32
Graviditetssymtom: svullen mot slutet av graviditeten.
Positivtgravtest i vecka: 6
Då berättade jag för..
Jenny, Linda, syrran och mamma: Dom ringde jag direkt.
Pappa och syskon: Fick veta i v8 då jag var i Österike och åkte skidor med pappa.
Mina bästa kompisar: 1:a mars efter vi tagit testet.
Min barnmorska hette: Berit. Hon var väldigt noggran och tog hellre ett test för mycke än tvärtom.
Vikt vid inskrivningen: 75 kg, men jag hade redan gått upp 10 kg vid inskrivningen, vägde 65 kg innan jag blev gravid.
Vikt vid förlossningen: 97,5 kg
Vikt efter förlossningen: 87 kg
Mat jag var torsk på: Inget speciellt, drack mycke juice och mjölk dock.
Mat som fick mig att vilja kräkas: inget, kräktes aldrig.
Illamåendet började: vet inte mådde inte särskilt illa.
Och slutade: Ingen aning.
Mina första mammakläder: Klarade mig med mina baggy-byxor länge, på slutet köpte jag mig ett par träningsbyxor i rätt storlek dock.
Min största modetabbe: ?
Första bebisprylen: En body med matchande strumpor till.
Då kände jag första sparken:Någon gång vid v 16-17 tror jag.
Vi trodde att bebisen i magen var: Trodde det var en kille innerst inne men hoppades på att det skulle bli en tjej.
Namn vi funderade på: Vi hade bara Elias som namnförslag så det var tur det blev en kille.
Grejer som hände med min kropp: Svullnad.
Så motionerade jag: Tränade boxning fram till v 36 ungefär, slutade bara pga att mina händer hade svällt upp så mycket så jag kunde inte slå på säcken längre, var ut och gick flera gånger om dagen med hunden.
Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Skrattade så tårarna sprutade, det har jag aldrig gjort innan. Fastnade i våran pappersmaskin :)
Konstiga kommentarer jag fick höra: Här kommer KP:s mumintroll (chefen som presenterade mig för några som var på besök på våran maskin)
Konstigaste bebisrådet: Har nog inte fått några.
Värsta gravidminne: Mina mornar då jag inte kunde knyta mina händer för att dom var så svullna. Förlossningen såklart, det värsta jag gjort...
Bästa gravidminne: När vi testade possitivt, ultraljudet och Grekland resan med Johan (det var helt underbart att vara gravid med Johan där)

1 kommentar:

Anonym sa...

åhh sötis!

 
gästbok och besöksräknare