måndag 24 november 2008

Lite ljusare...

EFTER att jag gått en långpromenad med Alva och Elias idag provade jag att träna för första gången.
Jag slog en hel del på boxningsäcken, gjorde 150 sit-ups, 10 armhävningar.
hahahaha!
Shit vad svag jag blivit men det är ju alltid något.
En början till min tänkta boxarkropp som jag hoppas kunna komma tillbaka till.

Sen ringde Lotta och sa att jag kunde få följa med henne och en person som är jätteduktig med hundar om två helger så skulle han kika lite på hur Alva är.
Blev jätteglad, det börjar se lite ljusare ut nu faktiskt.

Nu sover Elias så då ska jag passa på att duscha.

Kram kram!

Tänk om Elias ändå kunde se ut så här lite oftare på nätterna :)
Sleeping beauty
...

5 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Haha du är så himla duktig!Skulle jag tagit en långpromenad och sen gjort typ två armhävningar sådär kort tid efter min förlossning, så hade jag avlidit bums! =)
Skönt att det kanske löser sig med Alva!
Kram

Anonym sa...

Utan tvekan så beundras jag dig, som haft det så här under en längre tid nu. Och fortfarande lever. Jag känner att när min son är extra gnällig på kvällarna så är det knappt jag orkar med. Kanske för att jag mest varje dag har sonen själv precis hela dagarna. + hela nätterna själv. Men så har du det säkert åxå. Men som sagt så är jag imponerad och tycker du är otroligt stark. Känner mig skitvek som känner som jag gör fast jag har det långt ifrån lika jobbigt dom du/ni måste ha det =/ Hur är Elias på dagarna då?

Anonym sa...

Jo det är så sant. Jag som tidigare i rollen som mamma haft det ganska lätt tycker juh att minsta gnäll å skrik nu är ett helvete. Utan att överdriva. Jag tappar all energi när han börjar gnälla. Å det jobbigaste är att det oftast sker på kvällarna. Å oftast är jag ensam med honom då. Å har varit hela dagen. Å då ska man hinna med att tvätta, diska, fixa sig nån mat osv osv. Ofta slutar det med att jag börjar tokgrina för jag orkar inte längre.

Ah, jo han sover väll mkt på dagarna för att han är så pass liten än. Min son sov mest hela dagarna dom första veckorna. Nu är han vaken en del, men gnäller större delen av den vakna tiden på kvällarna.

Anonym sa...

Åh va du är snäll!
Vi kan väl sikta in oss på det nästa år då :P

Bara Elias mår bättre och du får vila upp dig så.
Kram

Anonym sa...

kan inte lägga till dig på msn nu, men lägg till mig istället. adressen är den första i detta inlägg: http://soya.blogg.se/2008/november/hjalp.html

 
gästbok och besöksräknare