tisdag 28 oktober 2008

0 dagar kvar ????

Den 1 mars var den dagen då vi fick ett possitivt svar på vårat graviditetstest.
Då kändes den 28e oktober väääldigt långt borta.
Men idag så har den dagen kommit men ingen liten bebis dock :(

Sov väldigt dåligt inatt, var så orolig att det skulle sätta igång när jag inte hade Johan med mig.
Jag börjar bli väldigt nervös nu.
Inte för att jag tror att jag inte kommer klara det här, utan mer för att det ska ske på natten när Johan är på jobbet. Utan hans stöd och hjälp kommer allt det här bli riktigt drygt.
Jag behöver honom.
Skönt att han är ledig i 5 dagar från och med ikväll.

Saker att göra idag:

  • besök hos barnmorskan (allt såg jättebra ut och den 10e har jag tid hos specialmödravården om lillkillen inte velat titta ut tills dess vill säga)
  • rensa ur den sista flyttlådan (Johans låda som bara ligger ivägen och skräpar som jag velat få bort länge nu) ÄNTLIGEN är det klart :)
  • städa och diska
  • Få bort resten av skräpet på altanen (nu ser altanen äntligen inte ut som någon soptipp längre)
  • handla (handlade blöjor för första gången idag)
  • gå promenader med Alva såklart (inget man kan strunta i direkt, måste ju göras varje dag)
  • klippa Alvas klor (tur min lilla tjej är så duktig och sitter bara still när klorna ska klippas)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så idag är den stora dagen? Åh, det måste kännas helt surrealistiskt. :P

Hoppas det sätter igång snart.

Kram och stort lycka till!

Mia sa...

Iih, blir ju helt nervös när jag sitter här på kontoret och läser din blogg. Så otroligt spännande, läskigt, viktigt och allt på en gång, för er! Glöm inte att andas!

Anonym sa...

åh så kul att det är er dag nu. Hoppas den lill* inte dröjer i magen utan kommer nu. Själv har jag 3 dagar till BF och vill helst att det ska starta nu med en gång!

All is pretty sa...

Åh så spännande att det är dagen D idag, hoppas du inte behöver vänta så länge!

Själv har jag tio dagar kvar och det känns läääänge nu...

Lycka till!

Stolt Mamma sa...

Spännande!=)
Är så himla glad för din skull, att du snart får hålla i din lilla plutt!Nyfiken som ett as kommer man att vara också om du inte uppdaterar din blogg på en dag. haha!=)Lycka till från mig och bebis i magen

Anonym sa...

När den här dagen är slut kommer väntan bli helt annorlunda, jag tyckte det var mycket jobbigare innan bf än efter. Då vet man att det kommer komma igång snart, och gör det inte det vräker de ut ungen åt en. :D

Sussi sa...

Jo, jag känner redan som du säger Anna, att tiden innan slutdatumet har kännts mycke jobbigare. Nu har jag helt enkelt accepterat att han inte kommer komma ut än på ett tag.

Anonym sa...

Oj vad spännande!

Tack för ditt svar, det var ett superbra svar så det blir ett eget blogginlägg :D. Så klokt!

Kram!

Anonym sa...

Åh snart är det er dag... Håller tummarna för att det ska starta!

 
gästbok och besöksräknare