torsdag 9 oktober 2008

Snarkningar

Det är nåt dumt jag har börjat med sen jag blev gravid.
Jag känner mig inte ens täppt i näsan men snarka det ska jag.
Både jag och Johan får dålig sömn eftersom han hela tiden knuffar på mig.
Men inatt så la johan sig på soffan när jag började snarka istället och vi vaknade upp båda två helt utvilade.
Underbart!
Men helt värdelöst om vi inte ska kunna sova ihop nu den sista tiden på graviditeten.

Idag ska vi till mitt jobb.
Jag måste tydligen ta ut tjänstledighet för att vara hemma gravid.
Det hade inte jag en aning om, inte min chef heller antar jag eftersom han inte har sagt nåt.
Så jag måste dit och skriva på lite blanketter.

Sen ska vi till barnmorskan.
Ikväll ska vi till Falu Lasarett och kika på förlossningsavdelningen.
Det blir kul.

Jajustja, vi ska fixa ett frimärke också så att Johan kan skicka iväg sina papper om pappadagarna till sin chef.

Det är inte bara att bli gravid här inte.
:)

Nu frulle, sen en massa bestyr.

4 kommentarer:

T e s s i. sa...

va spännande, snart dags ju! Jag är född på falu lassaret (1982) kom 2 månader innan planerat så min mor och far som var på väg upp för att hälsa på min bror i Mora fick stanna i Falun och födda lite barn ;-) När jag väntade Tuva så snarkade jag nått kopiöst mot slutet att K sov nästan varje natt på soffan ;) inte lätt det där. Lycka till nu! Har ni tänkt på nått namn åt den lille ? eller vill ni träffa han först och se vad han är för någon? Så resonerade vi när vi väntade Tuva, fast vi hade ju ingen aning om nått. Namnen vi hade på flickfronten var Maja/Klara och Lovis och när hon kom ut var hon inget utav det utan hon va en liten Tuva. :) Som sagt, LYCKA till !!!

Mian sa...

Då jag väntade vår dotter läste jag mycket om graviditeter. Vid något tillfälle talade jag om för min man att "Älskling, nu har jag kommit till den fasen i graviditeten då jag kan börja snarka." Han såg på mig och började fnissa. -"Börja? När har du slutat?!"
Hmm...

Mian sa...

Och ja, så klart: LYCKA TILL! Hoppas bebisen kommer ut snart!

Anonym sa...

Jag snarkade med som fasiken, men inte nu iaf :P

 
gästbok och besöksräknare