torsdag 2 oktober 2008

Ingen fara...

Var iväg till barnmorskan som sagt.
Jag fick väga mig, ta urinprov och kolla blodtryck.
Sen lyssnade hon på bebisens hjärta och kände hur han låg.
Men allt såg bra ut.
Som tur var.

För mig spelar det ingen roll om jag är svullen så jag inte ens kan hålla en penna med mina fingrar bara jag vet att allt är bra med mig och bebisen.
Och det är det ju tydligen.
Han håller tydligen på att leta sig nedåt mot bäckenet nu också.
Så snart är han nog fixerad.
Häftigt, då vet man att det är på gång.

Jag fick order av barnmorskan att vila lite mitt på dagen för att underlätta lite för min kropp.
eftersom jag håller igång mycke så sa hon att mina njurar tar mycke stryk och kan behöva lite vila mitt på dagen så att kroppen inte behöver återhämta allt när jag sover.
Det skulle kanske minska min svullnad också trodde hon.
Sen att jag just nu är förkyld kunde nog göra så att jag vart mer svullen också.

Så...

V36+3 dagar, i v 37 alltså...

Jag väger 94,5-95 kg.
Har alltså gått upp ca 30 kg nu.
Helt galet.
Jag är väldigt svullen om händer, ben och ansikte.
Svullnaden gör väldigt ont i mina fingrar på morgonen och några timmar framåt.
Annars så mår jag bra förutom att jag är förkyld då, men det har ju inget med själva graviditeten att göra.
bebisen knölar värre än nånsin.
Det ser verkligen ut som om man har en alien där inne.
Jag får fortfarande sova om nätterna, sprang upp en gång i natt dock men det var nog mest för att jag druckit sjukt mycke vatten för att försöka bli frisk från förkylningen.
Jag kan fortfarande ta promenader med min kära hund och ska försöka mig på att träna igen nästa vecka om jag har blivit frisk vill säga.

Om jag får erkänna så vill jag att den här krabaten ska komma ut snart faktiskt.
Men det bästa vore om han stannade hela tiden ut, för både mig och Johan.
Har skrivit mitt förlossningsbrev men ska finslipa på det lite idag tror jag.
Är inte helt nöjd.
Men det får bli ikväll då svullnaden i händerna är som lägst.
Har lite svårt att hålla i en penna just nu.

Nej nu ska jag lyssna på det barnmorskan sa och ta och vila lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, det är ju nära nu! Nu blev jag nästan lite spännd och förväntansfull för eran skull. Helt galet underbart!

Anonym sa...

Ja, då hoppas vi på att vattnet går om 8 dagar :D

Mia sa...

Som sagt, nära nära. =) Vad spännande! Ska bli så roligt att se bilder på den lille sen. Kram på dig!

 
gästbok och besöksräknare