tisdag 14 oktober 2008

38 fulla veckor, alltså v 39 i morgon...


Nu är det inte långt kvar. Bebisen är färdig och kan komma vilken dag som helst.
Jag har faktiskt gått ner lite i vikt, väger 93,1 kg idag.
Vägde 95 kg för någon vecka sen.
Mitt mått runt midjan är 114 cm, innan jag vart gravid var måttet 84 cm. Jag känner mig sprängfärdig.
Har förvärkar från och till under hela dygnet.
En person sa till mig att ju mer förvärkar man har desto lättare förlossning eftersom kroppen har haft god tid på sig att förbereda sig. Hoppas hon har rätt.
Min svullnad i fötter, underben och händer varierar från dag till dag.
Vissa dagar är det riktigt illa.
Har börjat fått lite ont i höften och längst ned på ryggen/rumpan.
Annars så mår jag bra.
Kan fortfarande ut och gå med hunden men sen så måste jag ta det lungt ett bra tag efter promenaden för att orka något mer den dagen.
Bebisen knölar mest, det är väl för trångt inne där för lillkillen att göra nåt annat.
Alla mina värden ser bra ut.

Jag känner mig klar och förberedd, nu önskar jag bara att bebisen också kunde känna sig klar och komma ut.
Vi längtar efter dig, så kom någon gång nu då...

Att vänta är skittråkigt faktiskt :/

Igår var det gravidyoga igen.
Så himla skönt för själen och kroppen.
Mår så bra av det även om jag inte är lika smidig som dom andra på yogan.
Men ingen är så långt gången som jag är heller.
Dom har ju månader kvar.
En kom fram till mig och sa att hon tyckte det var så häftigt och imponerande att jag fortfarande orkade gå på yogan fast jag kan bli att föda vilken sekund som helst.

Idag ska jag klippa Alvas klor, ta en långpromenad med henne, städa lite här hemma och sätta upp 2 tavlor. det är nog allt jag orkar med idag.
Älsklingen kommer hem ikväll också, LÄNGTAR!

C Ya!

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Underbart att det är så nära för dig nu. Tänk vad kort tiden du behöver vänta på lillkillen är jämfört med hur lång tid du får ha honom efter att allt är klart =)

Jag tycker oxå det är häftigt att du klarar av yogan fortfarande, jag är bara i vecka 20 och det vette f-n om jag skulle klara det ens nu =)

Anonym sa...

Ohh snart kommer en plutt..
GRATTIS!

 
gästbok och besöksräknare